sobota, 25 stycznia 2014

{22}Serduszka na Drutach

Witam wszystkich, niestety ostatnio mialam pewne problemy z komputerem co przyczynilo sie z malymi trudnosciami wejscia na bloga. I dlatego tez nie moglam wstawic zadnych nowinek co mnie dosc smucilo a wrecz irytowalo. Ale na cale szczescie dalam sobie rade bo w moim malzenstwie ja jestem informatykiem.
Dosc juz o mnie... przedstawiam dzisiaj dla was wzor na piekne serduszka robione na drutach. Sa bardzo szybkie, latwe i super sie prezentuja. Sa nieco mniejsze od kobiecej dloni ,pod warunkiem jesli uzyjecie drutow nr 4mm i wloczki wymagajacej owego rozmiaru. Zrobienie takiego serduszka zajmuje nie caly wieczor, tak tez ja robie ich pare w roznych , ale przyblizonych kolorach. Na zdjeciu przedstawiam wam serduszko uniwersalne koloru czerwonego. Zaczynajmy!


Wzor przedstawia na zrobienie jednej polowy serca na drutach

Zrobcie petelke i nalozcie dwa oczka
Rzad 1 : k - czyli oczka prawe
Rzad 2 :p -czyli oczka lewe
Rzad 3 : kfb x2 czyli dodajemy oczka w ten sposob , ze robimy oczko prawe z przodu i z tylu i robimy to dwa razy . Dzieki temu uzyskujemy razem 4 oczka na drucie
Rzad 4 : oczka lewe
Rzad 5 : k1 , m1, k do konca, m1, k1 czyli  1 oczko prawe, dodajemy oczko, prawe oczka do ostatnich dwoch oczek, dodajemy oczko i zostaje nam oczko prawe

( BARDZO WAZNE- wzor podany w rzedzie 5 bedzie powtarzal sie za kazdym razem na prawej stronie naszej robotki, musicie wykonywac to az uzyskacie 22 oczka na drucie)

Rzad 6 : oczka lewe ( robimy to na przemian ze wzorem z rzedu 5 az do momentu uzyskania 22 oczek )

Rzad 23 : na tym etapie powinnismy miec 22 oczka na drucie i wykonujemy rzad oczek prawych

Rzad 24 : rzad oczek lewych
Rzad 25: k1, m1, k do ostatnich dwoch oczek m1, k1
Rzad 26: p
Rzad 27: k
Rzad 28:p
Rzad 29: k
Rzad 30: p12 i odwrot -czyli robimy 12 oczek lewych i odwracamy robotke i kontynuujemy prace tylko wlasnie na tych oczka , ktore przed chwila zrobilismy
Rzad 31: k1,ssk,k9 czyli oczko praawe, dwa oczka razem na prawo i 9 oczek prawych
Rzad 32,24,26 : p czyli w tych rzedach robimy tylko oczka lewe
Rzad 33,35,37 : k1,ssk,k do ostatnich 3 oczek, k2tog,k1 czyili te rzedy robimy robiac oczko prawe, dwa oczka razem na prawo, oczka prawe do ostatnich trzech oczek, dwa oczka przekrecone razem na prawo, oczko prawe
Rzad 38 :p1,p3tog czyli oczko lewe i 3 oczka przekrecone na lewo
Zakoncz
I mamy juz jedna strone serduszka skonczona, Na drucie drugim mamy oczka, ktore nie byly przez nas ruszane, tak tez musimy sie zajac nimi. Poniewaz skonczylismy lewa czesc serca obicelismy nitke. Tak tez musimy nabrac nitke na palec i przylozyc do robotki i zaczac od
Rzad 1 : k9,k2tog,k1
Rzad 2 ,4, 6 : p
Rzad 3,5,7: k1 ssk k do trzech ostatnich oczek, k2tog, k1
Rzad 8 p1,p3tog
Zakoncz

I tak powstalo nam serduszko. By uzyskac serce takie jak na zdjeciu , musicie zrobic drugie takie same.



Gdy juz bedziemy miec dwa serduszka na drutach gotowe, musimy je wypelnic, przykladowo wata kosmetyczna , lub specjalna wata do wypelniania. Mozna rowniez dodac pare olejkow zapachowych co spowoduje mily i przyjemny aromat w naszym pomieszczeniu dzieki takim cudenkom.
Wypelniamy nasze serduszko stopniowo w miedzy czasie kiedy laczymy nasza robotke. Mozemy albo zszyc igla i nitka, lub tez polaczyc ja szydelkiem polslupkami. Ja bardzo lubie te druga metode, gdyz tworzy piekne krawedzie, ktore mnie wrecz urzekaja.



Takie serduszko mozemy powiesic , mozemy przyszyc wstazke z guziczkiem lub tez poprostu zrobic pare oczek lancuszka na szedelku. Ja bardzo lubie dodawac wszedzie kolorowe guziki tak tez ta pierwsza opcja bardziej mi sie podoba. Mam nadzieje ze wam sie podoba i wzor bedzie zrozumialy i przydatny, jesli macie jakies watpliwosci zachecam do pisania w komentarzach udziele odpowiedzi w ten sam dzien, lub tez zapraszam do udania sie do zakladki ' nauki na drutach ' gdzie jest bardziej wyjasnione jak rozumiec wzory robotek na drutach . Serdecznie pozdrawiam

5 komentarzy:

  1. Tak się napatrzyłam, jak robi Pani na drutach i wygrzebałam z mojego magicznego kartonu stare druciki z żyłką, które dostałam od babci, jak jeszcze zafascynowana byłam tymże narzędziem :). Nawet spróbowałam coś zrobić i stwierdzam, że poddaję się i podziwiam Panią, za tę umiejętność. I tak myślę, że albo kupię porządne grube druty do grubej włóczki, bo mój kochany zażyczył sobie szalik, a szydełkowy to taki niemęski.. albo wyślę go po gotowy do sklepu :D. Może poradziłaby mi Pani jakiej grubości druty i może jakie byłyby dobre na początek? Kiedyś i na tych małych robiłam, ale nigdy nic konkretnego. W dodatku jakby ktoś zobaczył jak ja to robię.. zamieniam druty z prawej ręki do lewej co rząd, bo po prostu inaczej nie umiem.. aż wstyd. Po sesji koniecznie muszę się nauczyć, bo to, aż godzi w moje ambicje.
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Pani szczerze, ze druty sa o wiele latwiejsze niz szydelko, jednak by to zauwazyc trzeba duzooo czasu bo i moje poczatki byly przerazajace! Bardzo trudno mi bylo na poczatek opanowac te technike i rowniez zaczynalam od cienkich drutow z zylka. Po paru nieudanych razach stwierdzialam , ze sie nie naucze na tych cieniznach. Takze polecam Pani zakupienie drutow o numerze 9mm lub 10mm i tak samo grubej wloczki ktora wymaga takich grubych drutow. Polecam zwykle tradycyjne proste druty zakonczone glowka. Zylka mi totalnie nie odpowiadala bo ciagle mi gdzies sie wyginala i utrudniala prace. Natomiast proste druty jakos mi te prace ulatwiaja. Ja uzywam bambusowych i aluminiowych. Bardziej polecam te drugie bo lepiej wloczka z nich schodzi nie tak 'tepo' jak po bambusowych. Rowniez polecam obejrzenie tych filmikow na youtubie http://www.youtube.com/playlist?list=PL09EA4AE087CE7AD0 tam pewna Pani tlumaczy wolno i wyraznie jak zaczynac robotki na drutach. Jestem pewna ze da sobie Pani rade, tym bardziej ze tak pieknie Pani robi na szydelku. A z szalikiem dla mezczyzny to fajnie by wygladal taki wlasnie na drutach z grubej wloczki.Takze goroaco polecam! Jesli bedzie miala Pani jakies klopoty lub pytania sluze Pani pomoca z wielka ochota:) Pozdrawiam serdecznie i milego dziergania :) hihi

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za rady :) Na pewno skorzystam, filmik już zapisałam w ulubionych, a drutów i włóczki w wolnej chwili poszukam i zamówię. Postaram się zrobić jeszcze póki zima, chociaż prędko nas zapewne nie opuści :(.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma za co! Prosze smialo pisac do mnie, jesli bedziesz miala jakies trudnosci daj mi znac z wielka checia pomoge:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za Wasze każde słowo Kochani :)


* Odwidzięczam się za każdą obserwację :* ( daj znać w komentarzu)